Παραγωγή Προφορικού Λόγου – Stone Stories

Τι είναι η παραγωγή προφορικού λόγου;; 
Η παραγωγή προφορικού λόγου είναι η δεξιότητα που έχει ο άνθρωπος να επικοινωνεί με το λόγο χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις σωστά τοποθετημένες, ώστε να βγαίνει νόημα.
Ποιες είναι οι δυσκολίες προφορικού λόγου που οι μαθητές;
  •  δυσκολία επιλογής σωστής δομής και σειροθέτησης των λέξεων που πολλές φορές καταλήγει να μην βγαίνει νόημα. 
  • μη ορθή εκφορά των φθόγγων ή των λέξεων. 
  • στεγνός λόγος χωρίς επίθετα και επιπλέον πληροφορίες όταν υπάρχει περιγραφή. 
  • η νοοτροπία να χρησιμοποιούν ξενικές λέξεις ή εκφράσεις. 
Ποιος είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του προφορικού λόγου;
Οι στόχοι που θέτουμε για τους μαθητές μας είναι:
  1. Παρά τις όποιες μαθησιακές τους δυσκολίες να τα ενισχύουμε να εκφράζονται. 
  2. Να μπορούν να αντιληφθούν πότε γίνονται κατανοητοί και πότε όχι.  
  3. Να αποκτήσουν γραμματική ικανότητα. 
  4. Να μάθουν τη διαδικασία και τους κανόνες του διαλόγου. 
  5. Να χρησιμοποιούν στρατηγικές ώστε να είναι πιο περιγραφικός ο λόγος τους. 
 ⇢ Η ιδέα μου..

Πετροιστορίες ή αλλιώς stone stories. Είναι πέτρες που πάνω τους απεικονίζονται διάφορα αντικείμενα. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες αυτές πλάθουμε ιστορίες…

Στόχος: Το παιδί διαλέγει μία ή και περισσότερες πέτρες και σχηματίζει μία πρόταση ή ακόμα και παράγραφο. 

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως παιχνίδι με περισσότερα παιδιά. Το κάθε παιδί παίρνει μία πέτρα και ξεκινά μια ιστορία. Το επόμενο παιδί πρέπει να συνεχίσει την ιστορία χρησιμοποιώντας όμως την πέτρα που διάλεξε.

Για παιδιά μικρότερης ηλικίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περιγραφή ή ταξινόμηση (ζώα, μέσα μεταφοράς, φυτά, αντικείμενα).   



Αυτές είναι οι πετρούλες μου. Τις είχα μαζέψει με τον γιο μου απο την παραλία. Αφού τις καθάρισα, χρησιμοποίησα τα εξής υλικά για να έχουν την παραπάνω μορφή:

Υλικά:

  • πέτρες 
  • ατλακόλ αραιωμένη σε νερό
  • πινέλο
  • εικόνες 
  • βερνίκι 

Για να κολλήσουμε τις εικόνες χρησιμοποίησα τη μέθοδο decoupage.

 Χρησιμοποίησα ατλακόλ αραιωμένη με νερό. Έβαλα την εικόνα, την οποία έκοψα με το χέρι ώστε να κολληθούν καλύτερα οι άκρες του. 

Η κίνηση που κάνεις για να κολληθεί σωστά, είναι κόλλα στο κάτω μέρος και έπειτα την περνάς πάνω απο την εικόνα. Ξεκινάς απο το κέντρο και προς τα έξω. Για καλύτερη κατανόηση σας έχω βιντεάκι. 





Ενδεικτικές εικόνες… 

Σας ευχαριστώ που παρακολουθήσατε. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο. 

 
Κάνε τη μάθηση, χαρά!!
 
➹ dwroulit@teacher










Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *