Η πράξη του πολλαπλασιασμού (μονοψήφιο – μονοψήφιο) – Μέρος 1

 

Στη σημερινή ανάρτηση, θα σας επισυνάψω 10 προβλήματα πολλαπλασιασμού μονοψήφιου με μονοψήφιο αριθμό. Τα προβλήματα είναι δομημένα και στοχεύουν στην σωστή και μεθοδική επίλυση των προβλημάτων πολλαπλασιασμού. Δίνονται οδηγίες και πλάνο πάνω στο οποίο το παιδί εκπαιδεύεται ώστε να αποκτήσει στρατηγικές επίλυσης.

 

Γιατί είναι τόσο βασικές οι αριθμητικές πράξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;

 

Οι  τέσσερις βασικές πράξεις που διδάσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός και διαίρεση. Η εκμάθησή τους είναι βασικής σημασίας  καθώς πάνω σε αυτές στηρίζονται άλλες μαθηματικές δεξιότητες όπως γεωμετρία, άλγεβρα, κλάσματα και μετρήσεις.  

Η έννοια του πολλαπλασιασμού αναφέρεται στην ομαδοποίηση ίδιων συνόλων. Αντί να γίνεται επαναλαμβανόμενη πρόσθεση εν συντομία πολλαπλασιάζουμε τα σύνολα που συσχετίζονται.

Γενικός μας στόχος είναι η εκμάθηση στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων και όχι η παπαγαλία του πίνακα του πολλαπλασιασμού. Με την εμπειρία μου σε χώρους γενικής και κυρίως  ειδικής αγωγής, παρατηρώ, χρόνο με το χρόνο, τη δυσκολία των μαθητών να εντοπίσουν τη μαθηματική πράξη σε ένα πρόβλημα. Προσωπικά προτιμώ ο μαθητής μου να εντοπίζει την πράξη που πρέπει να κάνει και έπειτα, εφόσον έχει δυσκολίες στην απομνημόνευση, ας χρησιμοποιήσει τον πίνακα προπαίδειας.  Είναι όμως η προσωπική μου πεποίθηση.

 

Πηγές:

Τζιβινίκου Σωτηρία, Μαθησιακές Δυσκολίες & Μαθηματικά , Βασικές Αριθμητικές Πράξεις ( φυσικοί αριθμοί ), εκδ. ReadnetPublicationsΙΚΕ, 2020

Σαλβαράς Γιάννης, Διδακτική Μεθοδολογία Αντιμετώπισης Δυσκολιών Μάθησης στα Μαθηματικά, εκδ. Ατραπός, 2006

 

?Αν θέλεις να κατεβάσεις τα 10 προβλήματα πάτησε εδώ !!!


 


 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.